söndag 26 december 2010

Årets julklapp!!!

Ja, det priset får vi nog ta åt oss här i familjen Rosenäs. Tackar och bugar!!!
Vi funderade länge och väl innan vi kom på vad vi skulel ge bort, men sen kom barnen på en lysande idé!!

I år skulle jul firas på ett mycket annorlunda sätt i flera bemärkelser. För det första skulle jag och mina barn fira julen utan mina föräldrar för första gången på 30 år!! (ja, jag iaf, barnen är ju naturligtvis inte 30 år) Och det var inte vad jag hade önskat men...
Mina föräldrar skulle komma hit på uppesittarkvällen istället och fira med oss. Och det gjorde de, och vi hade supermysigt, trots nitlotter á la bingolotto!
Då, ca två timmar efter att Erik somnat ca halv nio, kom julklapp nr ett! Den varade ca 3 timmar...
Sen två timmar senare, vid halv elva kom julklappen från Jesper! Den varade i 10 timmar...
Virus ville knappast va sämre han, han ska ju alltid göra allt som Jesper gör så han slängde också upp sin julklapp. Den här gången vid halv ett! Den varade i 24 timmar...

Sen blev det julafton!
En väldigt ensam julafton!
Men men, vi fem i familjen fick åtminstone vara tillsammans... Eller nja, nästan iaf... vi låg mest och sov på varsitt lämpligt ställe...

Sen blev det juldagen... Den började extra tidigt för mig!
Klockan 03.00 julaftonsnatten fick jag utdelning av ungarnas julklapp! Tusen tack... jag har världens bästa ungar!!!! Min julklapp höll i sig ca 13 timmar...
Ringer mamma som varit snäll och tvättat åt oss eftersom vattnet naturligtvis beslöt sig för att ta slut ungefär samtidigt som den första julklappen från Erik kom och frågar hur det är med dem. Hmm... mamma hade också fått utdelning, hennes varade 24 timmar...
Juldagskvällen avslutades med en ny julklapp ifrån Erik, man kan ju undra varför han inte kände för att ge allt på en gång men men, han är ju bara ett år så... Mitt i Eriks julklappsutdelning kommer Per på att han också har julklappar att dela ut och springer iväg...

Annandagjul och en ny dag... Morgonen börjar lugnt... Och Per har i stort sett slutat springa... Han berättar att min pappa också fått utdelning och nu ligger utslagen...
Vi är rastlösa och vill ha miljöombyte... Vi kommer iaf ut på gården en timme, har nog aldrig tyckt att frisk luft varit så underbart förut...
Vid middagsvilan är det dags igen... Virus vaknar och nu är det i rullning igen... Ungefär samtidigt börjar jag också springa igen... Och ungefär samtidigt får jag veta att även min bror nu ligger hemma hos sig och grejar med vår julklapp som han fått via mina föräldrar... han är ensam hemma med sin dotter...
Nu sitter vi här... Jag och Per... Ungarna sover och vi kollar på hockey... Och väntar... väntar... väntar.......

Vi samlade ihop oss förut och samtalade om årets julklapp och kände att vi inte riktigt fått det utslag som vi ville med julen. Resultatet blev liksom fel på nåt sätt... Vi ska försöka tänka om nästa år och se om inte vi kan hitta nåt annat som vi alla kanske skulle tycka vore en fin present...

Nu ska vi kolla lite hockey och hålla tummarna för att vi får sova inatt och att barnen är sådär jobbigt pigga och pratiga imorgon!!!!!!

Va??? Vad som var årets julklapp????
MAGSJUKA SÅKLART!!!!!!!!!

Ha dé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar